Vyhledávání

Kontakt

František Zapletal
SVČ Ostrava-Zábřeh, Gurťjevova 8

777183039

zaple_f@centrum.cz

 

 

Připravuje se druhý ročník šifrovací hry Ostrovtip. Hra proběhne v noci z 29. na 30. dubna 2011.

 

Novinky

Novinky

05.04.2010 11:41
1) Změna harmonogramu zahájení soutěže - viz informační email týmům, o hře-> průběh hry 2) Zrušení nutnosti potvrzení od rodičů pro hráče mladší 18 let.

Mapa ke hře

27.02.2010 13:25
Zkoumali jsme pro vás dostupnost požadované mapy Ostrava 1:20000 (Marco Polo, 4. vydání 2009). Je k dostání např. ve speciálce Librexu na ul. ČS. Legií za 49kč (ve čtvrtek za 42:) . To je v porovnání s internetovými obchody, které jsme našli podstatně levnější (buďto nabízejí zbytečně...

Úprava systému nápověd

27.02.2010 13:23
 Po domluvě organizátorů došlo k částečné změně získávání nápověd. Nový systém by měl být pohodlnější a spravedlivější pro týmy a organizátorsky přívětivější pro nás.

Pozor!!!

21.02.2010 11:52
 Do povinného vybavení týmů přibyly nůžky a plánovací kalendář.

Registrace týmů do hry

05.02.2010 17:37
Registrace probíhá od 14.2.2010. Neváhejte se přihlásit co nejdříve!

Průběžné výsledky

V sekci výsledky přibyl soubor s průběžnými výsledky na hlídaných stanovištích.

Tabulky s průběžnými výsledky po stanovištích najdete také přímo u jednotlivých šifer.

Výsledky, zadání šifer a diskuze

 Navštivte nově zpřístupněné části webových stránek!

O hře - Výsledky - finální pořadí týmů

O hře - Šifry - zadání, nápovědy a řešení šifer

Své komentáře k  jednotlivým šifrám pište, prosím, rovnou do fóra na stránce dané šifry. Ohlasy a připomínky k celkovému průběhu hry pak směřujte na fórum umístěné na domovské stránce webu.

 Zde můžete vyjádřit názory na hru jako celek:

Vítejte na Ostrovtipu

Co je Ostrovtip?

Ostrovtip je akce, která spadá do kategorie šifrovacích her (tzv. šifrovaček, jako jsou např. známější a starší  sourozenci TMOU, DNEM, Lampa, Osud nebo minulý rok si odbyvší premiéru Dark City) a jako jedna z mála bude probíhat na území města Ostravy (přesněji na území městské části Ostrava-Jih a jeho blízkém okolí). 

Nevíte co si pod "šifrovačkou" přesněji představit?

Velmi jednoduše: sestavené týmy mají za úkol ve stanovené době najít a vyluštit popořadě daný počet  nejrůznějších úkolů-hádenek-šifer. Takže cílem je dostat se k poslední šifře a vyluštit ji. 

Bloudit po městě a luštit rébusy, není to nuda?

NIKOLI!!! Hra má hned několik svých jedinečných kouzel, díky kterým si získala (a získává) velký počet skalních příznivců. Pro lidi, ve kterých dříme velký soutěživý duch jsou šifrovačky jako na míru ušité. Jedná se o ryze týmovou záležitost, takže si výborně procvičíte týmovou spolupráci, která v kombinaci s šiframi a poměrně dlouhým trváním soutěže naprosto neomylně vytvoří spoustu zábavy, napětí a nezapomenutelných zážitků. Navíc hra probíhá i přes noc, což samo osobě představuje vzrušující dobrodružství (myšleno jen v tom nejlepším slova smyslu). V neposlední řadě bude celou hru zastřešovat kriminální příběh - věřte- nudit se opravdu nebudete! 

Dlouho..., v noci? Neusnu tam?

Tuto starost můžete bezpečně vypustit z hlavy. Buďte si jisti, že hra vás do sebe doslova vtáhne a naopak se vám bude zdát, že byste potřebovali více času ,a že ručičky hodinek najednou ubíhají nějak moc rychle:) Jelikož hra začne v 17:00 v pátek odpoledne a skončí nejpozději ve 12:00 druhého dne (pro týmy, které zvládnout "oběhnout" všechny šifry končí hra samozřejmě podstatně dříve), je pochopitelné, že ke konci už není sil na rozdávání, ale  nutnost "zabrat a vydržet" patří ke kouzlům této hry.

Hm, šifry... a daleko od sebe? 

Šifry vymýšlíme tak, aby měli vždy jasné a jednoznačné řešení. Klíčem k řešení je v drtivé většině případů týmová spolupráce- šifru, nad kterou byste sami dumali mnoho a mnoho hodin můžete v týmu vyluštit v řádově kratší době. Každý přiloží jeden dílek a i složitý rébus se může vybarvit jako směšně jednoduchý. Velkých počtů se také bát nemusíte- plně si vystačíte se sčítáním a malou násobilkou.Snažíme se, aby každá šifra byla v podstatě jiná, takže stereotypu se nedočkáte. A pokud by se vám přece jen nepovedlo stanoviště pokořit, máme pro vás připravené nápovědy a v krajním případě vám prozradíme i výsledek šifry tak, abyste mohli pokračovat dále a mohli ještě hru dokončit nebo ji dokonce vyhrát. Navíc naším cílem rozhodně není vymyslet takřka nevyluštitelné šifry, které vás během první hodiny hry naprosto znechutí, ale naopak se snažíme o to, aby co největší počet týmů dorazil do cíle ( i přes případné nesporné rozdílné výkonnostní i zkušenostní rozdíly týmů)

Pokud jde o vzdálenost stanovišť, jsou zvolena tak, aby byly dostupné pouhou chůzí v časovém intervalu 5 - 30 minut. Hra v žádném případě není testem vašich atletických schopností a nepředpokládá se, že by týmy např. mezi stanovišti utíkali (i když samozřejmě mohou). Není důležité jen se na stanoviště dostat, ale také rozlousknout jeho šifru, proto ani není žádoucí, abyste na něj dobíhali ve stavu podobném právě finišujícímu maratonskému běžci na olympiádě. To znamená, že fyzická kondice (pokud zrovna neproděláváte akutní zápal plic) rozhodně nebývá důvod pro nedokončení soutěže.

A když vyhrajeme...?

Ano, samozřejmě, nějaké pěkné ceny si pro vás také připravíme:)

A ...?

Myslím, že na úvod už by to stačilo. Pokud vás tento úvod dostatečně upoutal, určitě nakoukněte do sekcí "O hře", kde se dozvíte daleko více podrobností:)